V
času med 9. aprilom in 6. majem 2022 so v Premogovniku Velenje potekale
aktivnosti, povezane z menjavo zavornega sistema na izvoznem stroju GHH, ki je
umeščen nad jaškom Nove Preloge in ga že od leta 1985 uporabljamo za prevoz
ljudi ter opreme v jamo in iz nje. Stroj, katerega proizvajalec je podjetje
GHH/Siemens, vseskozi redno tehnološko posodabljamo. Na njem izvajamo
periodične preglede, revizije in posodobitve.
Začetna
pripravljalna dela so se začela v mesecu februarju in potekala do 23. aprila,
od 24. aprila do 6. maja, ko je bila večina zaposlenih v Premogovniku Velenje
na kolektivnem dopustu, pa so sledila montažna dela novega zavornega sistema,
ki so zahtevala tudi popolno ustavitev delovanja izvoznega stroja GHH.
Pred
začetkom menjave je bilo jamo potrebno pripraviti na mirovanje, v samem času
menjave pa so zaposleni, ki izvajajo nadzor jame z vidika varnosti, v jamo
hodili peš po Odvoznem nadkopu Pesje.
Menjava
zavornega sistema je med drugim vključevala menjavo starega hidroagregata
Vickers, menjavo starih zavornih čeljusti, pripadajočih hidravličnih povezav
ter starega krmiljenja. V sklopu novega zavornega sistema so vgrajene
komponente, ki na trgu predstavljajo najsodobnejšo tehniko, enako velja tudi za
krmiljenje.
»Z
menjavo zavornega sistema smo poskrbeli za zanesljivo in varno delovanje
izvoznega stroja v prihodnje,« je povedal vodja Elektro priprave dela v
Premogovniku Velenje mag. Boštjan Škarja in dodal, da sta ustreznost
delovanja in vgrajenih komponent potrjena tudi s strani priglašenega organa za
varnost podjetja DMT iz Nemčije. »To potrjuje, da so bila dela, ki so jih
izvedli zaposleni v družbah Premogovnik Velenje in HTZ OUTN pod strokovnim
nadzorom dobavitelja in zunanjega partnerja podjetja Siemens, opravljena
kakovostno in zaključena celo pred predvidenim rokom.«
V Premogovniku Velenje za uvoz in izvoz
ljudi in materiala že sedemintrideset let uporabljamo jašek Nove Preloge. Pred
tem smo med leti 1949–1985 uporabljali jašek Stare Preloge, ki smo ga morali
zaradi širjenja proizvodnje likvidirati. Pravzaprav smo leta 1985 likvidirali
celotno območje Starih Prelog ter vse zunanje obrate in dejavnosti Premogovnika
Velenje preselili na zdajšnje območje Novih Prelog. Vsi naši jaški, pa naj bodo
ti za prevoz ljudi in materiala ali zračilni, zagotovo ne bi zdržali tako
zavidljivih letnic brez ustreznega vzdrževanja, ki mu v Premogovniku Velenje
namenjamo izjemno veliko pozornost.