V Beli garderobi Muzeja premogovništva Slovenije so v četrtek, 15. septembra 2011, odprli razstavo fotografij z naslovom »Odsotnost«, avtorice Tatjane Pregl Kobe. Avtorica Tatjana Pregl Kobe, ki jo je večina doslej poznala kot pesnico, je med drugim tudi esejistka, pisateljica, publicistka, umetnostna zgodovinarka, likovna kritičarka in založnica. Že leta lovi v svoje fotografije v en sam portret; potret njenega časa, spomina in portret minevanja. Na odprtju razstave "Odsotnost" je prisotne v imenu Premogovnika Špegel, vodja Muzeja premogovništva Slovenije.
Tatjana Pregl Kobe se v ciklu Odsotnost ne osredotoča na kateregakoli človeka, pač pa izključno na t. i. »malega« človeka iz preprostega, delavskega razreda. Preko podob praznih prostorov, odloženih oblačil, zapuščenih klopi, stopnic, kopalnic, garderob, hodnikov, odloženih številk, pripoveduje zgodbo o rudarjih. S poudarjanjem praznine kaže na njihovo pozabljenost v sodobnem svetu. S tem, ko skuša osvetliti njihovo navzočnost v sodobni družbi, ki biva še kje drugje kot le v temnih, z umetno lučjo osvetljenih jaških, poudarja, da ti ljudje bivajo med nami. Avtorica je povedala naslednje: »Vse na tem svetu je bilo v tisočletjih že povedano, to kar umetnost daje pa naj bo to besedna umetnost, fotografska ali likovna, katerakoli zvrst, film itd., vse govori o našem bivanju, se pravi od rojstva do smrti in vse, kar je vmes; ljubezen, delo; in vse to je že neštetokrat povedano. Ampak še vedno ni dovolj, še vedno ima vsak svoj način, da to lahko drugače ali pa neko misel po svoje pove pove.« In tako je tudi z njenimi fotografijami.
Umetničino delo je likovna kritičarka Barbara Sterle Vurnik z besedami opisala takole: »Najnovejši fotografski cikel Odsotnost Tatjane Pregl Kobe govori o človeku. Prežet z bivanjskimi vprašanji človekove usode je nekakšno nadaljevanje zgodbe, ki jo je avtorica pričela sistematično razvijati že v svojem predhodnem ciklu Odhajanje. Podobe so kadrirane v kontrastih tako, da so nekje podane zelo izšičšeno, minimalistično, z veliko ostrino, ki pa mestoma prehajajo v zabrisane sledi, kot v kakšnem mimobežnem hitrem pogledu minljivega trenutka. Ta se nato spet drugje latentno pretaplja v neko nedefinirano, mirujoče brezčasje. In to daje celoti neko dinamiko, ki asociira na dinamiko življenja. Ikonografski element verige tako simbolno kaže na njihovo ujetost v temni, turobni vsakdan. Praznine dajejo občutek boleče tišine, ki odmeva med stenami tudi potem, ko delavci odidejo v rov.«
Razstavo, ki je del Pikinega festivala, je z obiskom razveselila tudi Pika Nogavička. Za glasbeno popestritev je s tolkali popestril Davor Plamberger.
V Muzeju premogovništva Slovenije v Velenju si lahko razstavo fotografij ogledate do vključno 6. novembra 2011.